رفتن به بالا
  • تعداد اخبار امروز : 0 خبر
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۲ ربيع ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Wednesday 16 October

صریر: با تصویب مجمع سهامداران باشگاه تراکتور تبریز و سپری شدن مراحل قانونی، لولگوی جدید این باشگاه بازآفرینی و رونمایی شد.

به گزارش صریرنیوز از تبریز، لوگوی جدید باشگاه تراکتور پس از دریافت طرح‌های پیشنهادی و بررسی کارشناسی توسط اساتید دانشگاه، براساس اصول حرفه‌ای و قواعد استاندارد باز آفرینی شده تا ضمن تاکید بر اصالت و قدمت باشگاه تراکتور، جلوه‌ای از فرهنگ خطه آذربایجان در لوگوی باشگاه به نمایش درآید.

از جمله معیارها و شاخص‌های مدنظر در طراحی لوگوی جدید باشگاه می‌توان به قالب‌دهی ساختار کلی لوگو به شکل دایره، براساس استانداردهای جهانی در طراحی لوگوی باشگاه‌های بزرگ دنیا، بازگشت تاریخ میلادی ۱۹۷۰ (سال تأسیس باشگاه تراکتور) جهت اشاره به اصالت و قدمت بیش از نیم قرن، اصلاح شکل هندسی نماد تراکتور با الهام از ابزار تشویق هواداری در راستای ارج نهادن به جایگاه پرشورها و همچنین حرف T، ابتدای کلمه تراکتور و تبریز در نوشتار انگلیسی اشاره کرد.

استفاده از نماد و طرح‌ نگاره در ۲ سمت لوگو، برگرفته از نقوش هنری فرش اصیل خطه آذربایجان و همچنین معماری ایرانی نقش کاشی‌های مسجد کبود جهت نمایش فرهنگ و تمدن خاستگاه باشگاه تراکتور است. با توجه به شباهت نماد مذکور به چرخ دنده، اشاره به قطب صنعت ایران (تبریز) دارد، استفاده از رنگ مشکی با توجه به استقبال هواداران از رنگ پیراهن دوم تیم طی فصول اخیر و جذابیت بصری و اضافه شدن منحنی‌های «زرد» به لوگو، ارجاع به رنگ سازمانی گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک به عنوان حامی باشگاه تراکتور از دیگر ویژگی های این لوگوی باشگاه تراکتور است.

فراخوان تغییر لوگوی باشگاه تراکتور در تیرماه سال ۱۴۰۰ انتشار یافت و طرح‌های ارسال شده در کمیته داوری که متشکل از اساتید دانشگاهی و کارشناسان امر بود مورد بررسی قرار گرفت و لوگوی جدید با تلفیق اجزای چند طرح پیشنهادی، طراحی شد.

جایگزینی لوگوی جدید در مکاتبات اداری، البسه تیم، فضاسازی مجموعه ورزشی باشگاه و سایر به مرور زمان صورت خواهد گرفت.

باشگاه تراکتور تاکید کرده است که تمامی حقوق مادی و معنوی لوگوی جدید به‌نام شرکت فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور به‌صورت رسمی نزد مراجع ذیصلاح داخل و خارج از کشور ثبت شده و براساس قوانین بین‌المللی ثبت اختراعات و علائم تجاری، هر نوع بهره‌برداری غیرمجاز مادی و معنوی از این «نشان» در ایران و سایر کشورها پیگرد قانونی دارد.

شرکت‌های توسعه سرمایه‌گذاری دریک، سرمایه‌گذاری هواپیمایی آتا، ذوب آهن شمس تبریز، ماشین‌سازی یاقوت تبریز، فنی مهندسی سترگ آذران و گروه صنعتی توان‌ گران سهند مجمع سهامداران باشگاه تراکتور را تشکیل می دهند.

تیم فوتبال تراکتور که با ۵۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم لیگ بیست و سوم را به پایان برد در حال حاضر در اردوی تدارکاتی ترکیه به سر می برد و خود را برای حضوری پرقدرت در فصل بیست و چهارم لیگ برتر آماده می کند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

چرا باید کتاب بخوانیم؟

به گزارش صریرنیوز در تبریز، کتاب، همان یار مهربان که همه ما از کودکی با آن آشنا هستیم این روزها تا حد زیادی از زندگی هایمان دور شده است. با گسترش علم و تکنولوژی و باز شدن پای شبکه های اجتماعی به زندگی ما، کتاب و کتابخوانی این روز ها به دست فراموشی سپرده شدند و متاسفانه آمار مطالعه در کشور ما به طرز وحشتناکی کاهش یافته است. اما هنوز هم می توان در این مورد کاری کرد. اولین قدم این است که از خودمان بپرسیم چرا باید کتاب بخوانیم؟ یا فواید کتاب و کتابخوانی برای ما چیست؟ پاسخ دادن به همین سوال ها تا حد بسیار زیادی به ما کمک خواهد کرد که به یک فرد کتابخوان تبدیل شویم که نمی تواند کتاب را از زندگی اش کنار بگذارد. بسیاری از ما کتاب خواندن را تنها به درس و مدرسه و دانشگاه محدود می کنیم، در حالی که کتاب خوانی می تواند یک تفریح خوب و لذت بخش برای کسانی باشد که نمی دانند اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانند. خوشبختانه در کشور ما ۲۴ آبان ماه به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است. در هفته کتاب و کتابخوانی، جشن ها و سخنرانی های متعددی در نقاط مختلف در مورد اهمیت و جایگاه کتاب برگزار می شود. برای اینکه بهتر درک کنیم چرا کتاب و کتابخوانی تا این حد مهم است؛ در ادامه این موضوع را از جنبه های مختلف بررسی خواهیم کرد. کتاب خوانی در درجه اول بر روی افراد و در مرحله بعد بر روی جامعه تاثیر می گذارد و موجب پیشرفت یا پسرفت یک اجتماع خواهد شد. پس اگر میخواهید بدانید چرا باید کتاب بخوانیم؟ این ماله را تا انتها مطالعه کنید. فواید فردی کتاب و کتابخوانی همانطور که گفتیم کتاب خواندن می تواند از جنبه های مختلفی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما شاید مهمترین آنها زندگی شخصی و فردی شما باشد. باهم برخی از مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد. ۱- کتابخوانی تمرکز شما را افزایش می دهد بررسی ها نشان می دهد افرادی که به کتاب خواندن علاقه دارند و هرروز بخشی از وقت خود را صرف مطالعه کردن می کنند، تمرکز و دقت بیشتری دارند. یکی از دلایلی که کتاب خوانی موجب افزایش تمرکز و دقت در افراد می شود این است که هنگام مطالعه شما نمی توانید کار دیگری را انجام دهدی، چرا که اگر چنین کاری کنید از متنی که مطالعه می کنید چیزی نخواهید فهمید. این کار تمرکز بیشتری از شما می طلبد و در دراز مدت سبب می شود که تمرکز شما افزایش یابد. البته افزایش تمرکز یکسری تکنیک ها و تمرین های ویژه هم دارد که ما همه آن ها را یکجا جمع کردیم. هم اکنون برای این آموزش فوق العاده تخفیف ۸۴% گذاشتیم تا همه بتوانند با استفاده از آن تمرکزشان را بهبود دهند. ۲- کتابخوانی به شما تفکر نقاد را می آموزد یکی از بزرگترین نکات منفی که متاسفانه در بسیاری از مردم یافت می شود، ...

آخرین خبرها