رفتن به بالا
  • تعداد اخبار امروز : 0 خبر
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۲ ربيع ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Wednesday 16 October

صریر: سالروز بزرگداشت نهضت مشروطه امسال با روایتی متفاوت توسط حوزه هنری آذربایجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار صریرنیوز از تبریز، نوید ناصر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به برگزاری رویداد هفته بزرگداشت نهضت مشروطه اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این رویداد، آشنایی نسل جوان و بازآفرینی تاریخ مشروطه است که برای نیل به این هدف برنامه “کوچه های مشروطه” طی ۳ روز به بازدید از محله ها و مکان هایی که در جریان نهضت مشروطه نقش آفرین بوده اند، برنامه ریزی شده است.
وی افزود: موضوع تور تبریزگردی در خیابان‌های مشروطه به‌صورت کامل در شهر اطلاع‌رسانی می‌شود ولی در مجموع جامعه هدف ما جوانان هستند که بتوانیم این موضوع را در بین مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد توسعه دهیم و نسل جوان به آن آگاه شوند.
ناصر خاطر نشان کرد: تدوین نقشه مشروطه در شهر نیز جزو اقدامات و برنامه‌های طراحی شده است زیرا این موضوع می‌تواند پتانسیل گردشگری بالایی داشته باشد.
نوید ناصر با اشاره به اینکه برنامه هفته مشروطه از ۱۴ الی ۲۱ مردادماه در تبریز برگزار خواهد شد، یادآور شد: برنامه روز آغاز هفته مشروطه روز یکشنبه ۱۴ مرداد با نشست اصلی این رویداد با عنوان “نسبت ما و مشروطه” با حضور استاد محمدرضا کائینی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این روز سه عنوان از آثار هنرمندان تبریز رونمایی می شود که به قرار زیر است: مجموعه تصویرسازی برخی از رویدادهای مشروطه با عنوان آذربایجان قهرمانلاری، نماهنگی با موضع نقش تبریز در رویدادهای بزرگ کشور، همچنین اثر فرمان مشروطیت به قلم حسن کرمانی رونمایی خواهد شد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه یکی از اولویت های حوزه هنری ضریب دادن به تولیدات فرهنگی هنری جریان انقلاب است، ادامه داد: امسال اکران و نقد و بررسی فیلم مستند “علی مسیو” با حضور مسعود میر کارگردان این اثر در تبریز انجام خواهد شد.
ناصر با تاکید بر اینکه نقش علما در جنبش مشروطه یکی از موضوع های پر اهمیتی است که همواره نیازمند کار جدی پژوهشی بوده، گفت: روز سه شنبه با میزبانی حوزه علمیه طالبیه نشستی با عنوان نقش و سلوک علما در نهضت مشروطه آذربایجان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه پیوند مشروطه با قواعد مختلف هنری را یکی از موضوعاتی دانست و گفت: باید کارهای پژوهشی ادامه دار در این زمینه انجام شود، لذا روز سه شنبه نشستی با محوریت نقش تئاتر در مشروطه خواهیم داشت.
نوید ناصر خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نشستی با موضوع “شعر اعتراض و نقش شعر در جریان مشروطه” با حضور دکتر رحیم زاده از اساتید برجسته این عرصه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره با اینکه روز شنبه با دعوت از هنرمندان در رشته‌های مختلف، نشستی با عنوان بررسی سوژه های هنری مشروطه برگزار خواهد شد، اذعان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در چندین سال گذشته به‌صورت گسترده روی آن کار شده است و مورد تأکید رهبری نیز بود، همان روایت آذربایجان است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به عقب‌افتادگی در موضوع روایت آذربایجان، گفت: ما با کمبود کمیت و کیفیت آثار در روایت آذربایجان روبرو هستیم ازاین‌رو فعالیت‌های حوزه هنری را بر روایت آذربایجان متمرکز کرده ایم.
ناصر با بیان اینکه تاریخ آذربایجان آلبومی از افتخارات است که دفاع مقدس، مشروطه و انقلاب اسلامی ایران یکی از این افتخارات به شمار می روند، تاکید کرد: روز بزرگ ۲۷ شهریور، که به‌عنوان روز ادب شعر فارسی نامگذاری شده است نیز مرتبط با شاعر بزرگ تبریزی استاد شهریار است.
وی در ادامه افزود: متاسفانه برای روز ۲۷ شهریور نیز آن‌گونه که شایسته است برنامه ویژه برگزار نشده است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

چرا باید کتاب بخوانیم؟

به گزارش صریرنیوز در تبریز، کتاب، همان یار مهربان که همه ما از کودکی با آن آشنا هستیم این روزها تا حد زیادی از زندگی هایمان دور شده است. با گسترش علم و تکنولوژی و باز شدن پای شبکه های اجتماعی به زندگی ما، کتاب و کتابخوانی این روز ها به دست فراموشی سپرده شدند و متاسفانه آمار مطالعه در کشور ما به طرز وحشتناکی کاهش یافته است. اما هنوز هم می توان در این مورد کاری کرد. اولین قدم این است که از خودمان بپرسیم چرا باید کتاب بخوانیم؟ یا فواید کتاب و کتابخوانی برای ما چیست؟ پاسخ دادن به همین سوال ها تا حد بسیار زیادی به ما کمک خواهد کرد که به یک فرد کتابخوان تبدیل شویم که نمی تواند کتاب را از زندگی اش کنار بگذارد. بسیاری از ما کتاب خواندن را تنها به درس و مدرسه و دانشگاه محدود می کنیم، در حالی که کتاب خوانی می تواند یک تفریح خوب و لذت بخش برای کسانی باشد که نمی دانند اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانند. خوشبختانه در کشور ما ۲۴ آبان ماه به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است. در هفته کتاب و کتابخوانی، جشن ها و سخنرانی های متعددی در نقاط مختلف در مورد اهمیت و جایگاه کتاب برگزار می شود. برای اینکه بهتر درک کنیم چرا کتاب و کتابخوانی تا این حد مهم است؛ در ادامه این موضوع را از جنبه های مختلف بررسی خواهیم کرد. کتاب خوانی در درجه اول بر روی افراد و در مرحله بعد بر روی جامعه تاثیر می گذارد و موجب پیشرفت یا پسرفت یک اجتماع خواهد شد. پس اگر میخواهید بدانید چرا باید کتاب بخوانیم؟ این ماله را تا انتها مطالعه کنید. فواید فردی کتاب و کتابخوانی همانطور که گفتیم کتاب خواندن می تواند از جنبه های مختلفی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما شاید مهمترین آنها زندگی شخصی و فردی شما باشد. باهم برخی از مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد. ۱- کتابخوانی تمرکز شما را افزایش می دهد بررسی ها نشان می دهد افرادی که به کتاب خواندن علاقه دارند و هرروز بخشی از وقت خود را صرف مطالعه کردن می کنند، تمرکز و دقت بیشتری دارند. یکی از دلایلی که کتاب خوانی موجب افزایش تمرکز و دقت در افراد می شود این است که هنگام مطالعه شما نمی توانید کار دیگری را انجام دهدی، چرا که اگر چنین کاری کنید از متنی که مطالعه می کنید چیزی نخواهید فهمید. این کار تمرکز بیشتری از شما می طلبد و در دراز مدت سبب می شود که تمرکز شما افزایش یابد. البته افزایش تمرکز یکسری تکنیک ها و تمرین های ویژه هم دارد که ما همه آن ها را یکجا جمع کردیم. هم اکنون برای این آموزش فوق العاده تخفیف ۸۴% گذاشتیم تا همه بتوانند با استفاده از آن تمرکزشان را بهبود دهند. ۲- کتابخوانی به شما تفکر نقاد را می آموزد یکی از بزرگترین نکات منفی که متاسفانه در بسیاری از مردم یافت می شود، ...

آخرین خبرها